Eskişehir’deki üniversiteli gençler 24 saat kesintisiz süren “ESO Fikir Kampı” etkinliğinde iş fikirlerinin ve hayallerinin peşinde koştular.

Eskişehir’deki üniversiteli gençler 24 saat kesintisiz süren “ESO Fikir Kampı” etkinliğinde iş fikirlerinin ve hayallerinin peşinde koştular.

Okullar kayıtlarda ücret talep edemez Okullar kayıtlarda ücret talep edemez

Eskişehir Sanayi Odası tarafından Eskişehir Büyükşehir Belediyesi, TOBB Eskişehir Genç Girişimciler Kurulu ve Büyükşehir Belediyesi Gençlik Merkezi iş birliğinde, Eskişehir Teknik Üniversitesi Çevre ve Sürdürülebilirlik Kulübü destekleriyle ESO Fikir Kampı programı, ESO Hizmet Binasında 24 saatte gerçekleştirildi.

Fikirleriyle yarıştılar

Üniversite öğrencilerinin yoğun katılımlarıyla Eskişehir Sanayi Odası ev sahipliğinde fikir üretmek amacıyla gerçekleştirilen ESO Fikir Kampı ile girişimci ruhlu gençlerin bir araya gelmeleri ve kendilerine sunulan problemlere çözüm bulmaları amaçlandı.

Yarışma konseptli ve aralıksız 24 saat süren programda ekipler halinde yarışmada yer alan öğrenciler, kendilerine verilen çeşitli zorlu problemlere yenilikçi çözümler üreterek, fikirlerinin yaratıcı ve uygulanabilir olduğuna jüri üyelerini ikna etmeye çalıştılar.

Program sayesinde kariyerlerine girişimci olarak devam etmek isteyen öğrencilere, nasıl yeni fikirler üretebilecekleri ve sorunlara nasıl yaklaşmaları gerektiği uygulamalar ile aktarıldı. Yeni fikir ve çözüm önerilerinin üretildiği kampta yarışmacılar takım olmanın ve yaratıcı düşünmenin gerekliliğini, mentorlerin (alanında uzman) deneyimine başvurmanın ve zaman idaresinin önemini yaşayarak deneyim kazanmaları sağlandı.

Sorunlara etkin çözümler

Çeşitli etkinliklerin de yapıldığı ESO Fikir Kampına katılan 96 üniversiteli genç tarafından 24 saatin sonunda hazırlanan iş modelleri, 3 dakikalık sürede jüri karşısında sergilendi. Öğrencilerin sunum becerilerinin de dikkate alındığı programda Sanayi kuruluşların verimlilik ve yalın üretimin yaygınlaştırılması için neler yapabilir? Başlıklı soruna çözüm üreten “Atalante” takımı, blockchain teknolojisinin gündelik hayatta kullanımının yaygınlaştırılması için neler yapılabilir? Başlıklı soruna çözüm üreten “Nirvana” takımı ve yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımının ve enerji verimliliği bilincinin yaygınlaştırılması için neler yapılabilir? Sorununa çözüm üreten “Yakuza” takımı birincilik kazandı.