Eskişehir İl Tarım ve Orman Müdürlüğü koordinasyonunda yürütülen ve Avrupa Birliği Erasmus+ Programı Mesleki Eğitimde İş Birliği Ortaklıkları kapsamında desteklenen “bestHONEY” projesinin 6. Uluslararası Toplantısı ve kapanış programı, 17-18 Haziran 2026 tarihlerinde Eskişehir’de gerçekleştirildi.
Fransa, İspanya ile İtalya’nın Agrigento ve Bari kentlerinden kurumların ortak olduğu proje, bal üretiminde hijyen, paketleme ve üretim standartlarının Avrupa Birliği seviyesine yükseltilmesini hedefliyor.
Yüksel Çil: “Uluslararası iş birlikleri yeni projelerin önünü açacak”
Toplantının açılışında konuşan Eskişehir İl Tarım ve Orman Müdürü Yüksel Çil, proje kapsamında yürütülen çalışmalar, elde edilen kazanımlar ve sürdürülebilir arıcılığa sağlanacak katkılar hakkında bilgi verdi.
Çil, projenin yalnızca Türkiye’ye değil, Avrupa ülkeleri ve dünya genelindeki arıcılık sektörüne de önemli katkılar sunacağını belirterek, kurulan uluslararası iş birliklerinin kurumların kurumsal kapasitesini güçlendirdiğini ve gelecekte hayata geçirilecek yeni projelere zemin hazırlayacağını ifade etti.
Eğitim materyalleri uluslararası erişime açılacak
Proje Koordinatörü Veteriner Hekim Dr. Hatice Olcay ise proje hedefleri, gerçekleştirilen faaliyetler, ortaklık toplantıları, proje çıktıları ve yaygınlaştırma çalışmaları hakkında katılımcılara bilgi verdi.
Olcay, proje kapsamında hazırlanan eğitim materyallerinin mesleki eğitim personeli ve arıcılık sektörüne önemli katkılar sağlayacağını, farklı dillere çevrilerek uluslararası erişime sunulacağını söyledi.
Dört ülkeden uzmanlar Eskişehir’de buluştu
Toplantıda İspanya, Fransa ve İtalya’dan gelen proje ortakları kendi alanlarına ilişkin sunumlar gerçekleştirirken, Eskişehir İl Tarım ve Orman Müdürlüğü personelleri de çeşitli başlıklarda katılımcıları bilgilendirdi.
Gıda Mühendisleri Zuhal Ünal Canbaz, Selma Öztürk, Ayşe Özden, Müge Çimen ve Şeyda Kıran ile Veteriner Hekim Mehtap Özsancaktar, proje faaliyetleri ve elde edilen sonuçlara ilişkin sunumlar yaptı.
Katılım belgeleri takdim edildi
İki gün süren program, Eskişehir İl Tarım ve Orman Müdürü Yüksel Çil tarafından katılımcılara katılım belgelerinin verilmesi ve gelecekteki iş birliklerine yönelik iyi niyet mesajlarının paylaşılmasıyla sona erdi.





